Kävlinge Idrottsförening
SVEA

Stöd KFUM Kävlinge IF när du spelar
Nu kan du stötta KFUM Kävlinge IF genom Svenska Spels nya form av sponsring, SVEA. Som du gör här . Genom sponsorsatsningen kommer Svenska Spel att fördela 50 miljoner kronor om året till Sveriges idrottsklubbar. Du kan vara med och se till att en så stor del som möjligt går till KFUM Kävlinge IF. Det du behöver göra är att registrera ditt spelkort i en spelbutik eller via svenska spel.se.

Har du inget Spelkort? Inga problem! Då kan du klicka dig vidare här

Om SVEA
SVEA är en sponsringssatsning där Svenska Spel årligen kommer att dela ut 50 miljoner kronor till idrottsföreningar runtom i landet. Fördelningen av pengarna bestämmer Svenska Spels kunder.

Så funkar det

Alla som har Spelkortet och spelar på Svenska Spel kan valfritt välja upp till tre av de föreningar som har anslutit sig. Varje gång kunden spelar tilldelas den valda föreningen poäng. En lagd krona ger tio poäng. Vilken summa varje förening i slutändan får är direkt kopplat till hur många poäng föreningen fått under året. Utbetalningen görs i oktober varje år, med start oktober 2013.

När startar SVEA och hur mycket pengar kommer att delas ut?

50 miljoner kronor kommer att delas ut varje år. Perioden är från 1:a oktober 2012 till sista september 2013.