Nu är anmälan till sommarens friidrottsskola öppen, läs mer här.

Resultatbidrag

Bidraget är årligt och individuellt för aktiva från P/F-14 t.om Män/Kvinnor och grundas på föregående års prestation enligt Svenska Friidrottsförbundets resultatstatistik inomhus och utomhus.

Bidraget indelas i tre nivåer, beroende på placering och gäller endast för en (bästa) gren. Det krävs minst 15 resultat per gren på listan för att man ska vara aktuell för resultatbidrag.

Bidraget ska användas till sådant som främjar fortsatt egen utveckling inom friidrotten och/eller bidrar till det egna utövandet av friidrotten. Utbetalning sker mot redovisning av kvitto.

För att erhålla bidrag krävs att man är fortsatt aktiv i VGIF Friidrott kommande kalenderår och behjälplig vid föreningens egna arrangemang enligt klubbens riktlinjer.

Bidraget delas ut på årsmötet, eller motsvarande, och ska utnyttjas under innevarande år. Bidragets storlek justeras årligen.

Sponsorer och samarbetspartners