Nu är anmälan till sommarens friidrottsskola öppen, läs mer här.

Vision och verksamhetsidé

Vår vision är att Varbergs GIF Friidrott skall vara en av de ledande friidrottsföreningarna i Sverige.

Föreningens verksamhetsidé är följande:

Varbergs GIF Friidrott skall verka för att alla intresserade skall få möjlighet att bedriva friidrott i Varberg. Verksamheten skall omfatta både breddverksamhet (yngre och äldre) samt friidrott på elitnivå.

Varbergs GIF Friidrott skall kunna erbjuda träning av hög kvalitet, vilket innebär utbildade tränare samt bra lokaler både inomhus och utomhus.

Varbergs GIF Friidrott skall ha gott rykte och man skall ha roligt tillsammans. Verksamheten skall präglas av hög etik och god moral.

Varbergs GIF Friidrotts medlemmar skall kunna delta i tävlin­gar främst i Sverige men också internationellt. Det skall finnas en stark klubbkänsla bland föreningens medlemmar. Det skall finnas resurser för klubben att arrangera egna nationella och internationella tävlingar.

Aktuellt
Sponsorer och samarbetspartners