Liveresultat – tävling
Träning och läger

Lägeransvarig (ej U8, U10)
  • Skicka inbjudan till alla i gruppen.
  • Administrera anmälningar. (Ej Stubai/Vemdalen)
  • Boka/kontakt med hotell (Ej Stubai/Vemdalen).
  • I samarbete med huvudtränare/lagledare fastställa schema för läger. (Gäller även Stubai/Vemdalen)
  • Kommunicera all information till deltagare gällande läger.
  • Närvarorapportera läger i Sportadmin (klubbens verktyg).
  • Upprätta faktureringsunderlag till kassör alternativt pricka av förskottsinbetalningar mot anmälningar.
Tävlingsansvarig (ej U8)
  • Skicka ut kallelse till alla tävlingar, minst X dagar innan tävling. Kallelse ska ske via Sportadmin (klubbens verktyg).
  • Vid tävlingar ansvara för att nummerlappar hämtas ut samt se till att någon deltar på lagledarmöte. Ansvara för att sena återbud rapporteras före start, d v s nummerlapp för dessa åkare återlämnas innan start.
  • Fördela ovan ansvar vid tävlingar på medverkande barns föräldrar.
  • SaltisCup.  I samråd med lagledare/huvudtränare fördela ansvaret för uppgifter på medverkande barns föräldrar.
  • Registreringsansvarig: Registrera alla anmälda barn till tävlingar i Idrott-online samt avanmäla barn vid behov. (Obs I U10 är en person ansvarig för denna arbetsuppgift, dvs registeransvarig)

LVC ansvarig ( endast U12/U14)

• Ansvarar för att LVC ( Lilla Världscupen). Inbjudan, boende, schema, representant för SSLK mm.

Materialansvarig
  • Inventera gruppens material vid säsongsstart och säsongsavslutning, renovera och serva materialet löpande och meddela träningsansvarig i styrelsen eventuella inköpsbehov.
  • Ansvara för att gruppen har käppar samt att de är hela och inlåsta i förråd.
  • Ansvara för walki-talki finns för tränare
  • Ansvara för borr/borrstål/laddare finns för tränare.
  • Ansvara för västar till gruppen (gäller Skidlekis & U8)
Eventansvarig

Eventansvarig  (Gäller U10 samt överiga grupper som önkar lyfta denna arbetsuppgift från lagledare:

Se till att det ordnas kickoff, gruppaktiviteter och avslutningsaktivitet i samråd med lagledare.

Föräldrastödsansvarig

Föräldrastödsansvarig gäller (U8-U12):

Se till att varje träning bemannas av 4 föräldrar som hjälper till under träningen i backen, liften eller där det behövs. Skapa ett bemanningsschema samt skicka kallelse/påminnelse till varje träning till de som har föräldrastöd.

Sociala media