Liveresultat – tävling
Träning och läger

Lagledarens arbetsuppgifter och ansvar
Lagledaren är träningsgruppens kommunikatör som ser till att alla får samma information gällande barmarksträning, försäsongsträning, läger, träningar och tävling mm.
  • Se till att det ordnas kick off, gruppaktiviteter och avslut.
  • Arbeta för sammanhållningen och lagandan i gruppen.
  • Bollplank till tränarna inför säsong.
  • Se till att alla åkares behov i gruppen tillgodoses.
  • Delegera läger till lägeransvarig. Säkerställ att trasseer bokas av huvudtränare.
  • Svara på frågor gällande träning från gruppens föräldrar via mail, telefon samt i backen.
  • Ansvara för att gruppens samtliga aktiviteter (träning, läger, tävling) närvarorapporteras genom att kallelser skickas till gruppens medlemmar via Sportadmin (klubbens verktyg).
  • Kallelse/närvarohantering avseende tävling och läger delegeras på tävlings- respektive lägeransvarig.
Fördela arbetsuppgifter till gruppens föräldrar på följande poster:
  • Tävlingsansvarig.  Se bifogad arbetsbeskrivning
  • Lägeransvarig. Se bifogad arbetsbeskrivning
  • Materialansvarig. Se bifogad arbetsbeskrivning.
  • 1 st LVC ansvarig ( Lilla Världscupen) ( gäller u12/u14)
  • Föräldrastödsansvarig (gäller U8-U12)
  • Eventanvarig ( u10 samt ev andra grupper som önskar ta bort denna arbetsuppgift från lagledare)
Huvudtränarens ansvar
  • Säkerställa att träning genomförs med kvalité enligt Saltsjöbadens Slalomklubbs riktlinjer.
  • Se till att alla åkares behov i gruppen är tillgodosedda och att alla åkare får uppmärksamhet.
  • Starta varje träning med samling och avsluta med samling.
  • Svara på frågor via mail och telefon.
  • Ansvara för att det finns tränare för barmarksträning, samt ansvara för upplägg av träning på läger.
  • Ansvara för att det finns tränare på samtliga försäsongsläger, läger samt på samtliga träningar.
  • Ansvara för att trasseer bokas till läger.
  • Ansvara för att alla tränare i gruppen vet hur träning ska bedrivas samt att de har rätt utbildning.
  • Bestämma och kommunicera hur tränare agerar på tävling.
Tränares ansvar

•  Följa huvudtränarens riktlinjer och plan för träning.
  •  Se till att alla åkares behov i gruppen är tillgodosedda och att alla åkare får uppmärksamhet.

Sociala media