Hammarö Gymnastikförening
Gymnastik för alla - med glädje och gemenskap!

Hammarö Gymnastikförening

Gymnastik för alla - med glädje och gemenskap!

Hammarö Gymnastikförening (HGF), bildades 1929 och fick då namnet Skoghalls Gymnastikförening (SGF). 1982 ändrades namnet till Hammarö Gymnastikförening. Idag har föreningen ca 650 medlemmar och en styrelse med 9 st förtroendevalda personer.

Vi vill bedriva gymnastik som utvecklar medlemmarnas välbefinnande, gemenskap, personliga utveckling och ska främja rörelse hela livet.

Detta uppnår vi genom:

• Att erbjuda rolig och lekfull träning i varierande former.

• Att erbjuda gymnastik av hög kvalité väl anpassade till medlemmarnas individuella förutsättningar.

• Att erbjuda tävlingsutmaning för de som vill.

• Att stötta och utbilda våra ledare.

• Att följa idédokumentet ”Svensk Gymnastik Vill”.

Organisationsnummer: 873201-1583

Besöksadress samt leverans av paket: Industrigatan 1, 652 21 Karlstad
Postadress: Box 10, 651 02 Karlstad

hammarogf@gmail.com

Bankgironummer: 775-8717

Swishnummer: 1231059799

Styrelsen

Styrelsen arbetar tillsammans med föreningskonsulenten för att skapa förutsättningar för och utveckla verksamheten. Den ansvarar också för ekonomin samt fattar större beslut gällande verksamheten. Styrelsens ledamöter utses vid föreningens årsmöte.

Ordförande Leif Wiklund
Vice ordförande Caroline Bejmo
Sekreterare Anki Persson
Ekonomiansvarig
Ledamot Emma Wahlund
Ledamot Johan Hernelid
Ledamot Josefin Nyberg

Lagföräldrar

I våra truppgrupper finns det en lagförälder. De har som uppgift att

* stötta gruppens ledare med utskick till övriga vårdnadshavare

* följa med på tävlingar

* hjälpa till att arrangera lagaktiviteter

* vara en trygg punkt för gruppens ledare och gymnaster

Våra lagföräldrar utgör tillsammans med två representanter från barngymnastiken föreningens trygghetsgrupp. De arbetar för att förebygga otrygghet och händelser men också med att arbeta fram rutiner för att kunna hantera om det trots allt händer saker.

Stadgar

Stadgarna fastställdes 11 oktober 2013 och är sedan uppdaterade under 2015.

Här kan du läsa föreningens stadgar.

Samsyn Hammarö

Samsyn-Hammarö har fokus på att sätta barn upp till och med 12 år i centrum för att de ska kunna vara verksamma i flera idrotter så länge som möjligt. För de idrottsföreningar som deltar i projektet Samsyn är alla åldersgrupper mellan 8-12 år tilldelade en huvuddag. Målet är att varje idrottsförening har en varsin huvuddag per åldersgrupp för att undvika situationer där varje träningstillfälle krockar med en annan idrott. Barnen ska inte behöva välja bort en idrott för tidigt utan uppmuntras att hålla på med flera idrotter.

Stöd Hammarö GF