Helsingborgs AIS
Ungdomsavdelning

HAIS P11 mot Hyllinge
2023-03-12 19:52
Viktor Bildsten i årets första träningsmatch med P11!

I ett strålande fint väder tog HAIS idag emot Hyllinge GIF för en träningsmatch på Olympiafältets konstgräsplan 7. Många fina insatser från båda lagen i en spelmässigt ganska jämn tillställning men väldigt ojämn avseende gjorda mål. Här var Hyllinge betydligt mer på bettet och visade sig vara bra samspelade med många fina kombinationer. Men, HAISarna visade gott humör även om utdelningen i form av mål uteblev. Elias i målet gjorde som vanligt några fenomenala räddning ur den högre skolan men fick ändå plocka ut bollen ur maskorna vid ett antal tillfällen. Till skillnad från Hyllingespelarna som varit ett lag under många år har HAIS ett i princip helt nytt lag. Från denna match tar vi med oss att vi kämpade för varandra och, viktigast av allt, att vi hade roligt. Tack till alla er spelare och tack till tränarna för båda klubbarna.

Ordförande.

Våra Sponsorer