Liveresultat – tävling
FIS-åkare

Välkomna till FIS-gruppen

Efter U16 fortsätter tävlandet in FIS. Vilket närmast kan liknas vid Allsvenskan inom fotbollen. De allra flesta utav våra åkare som kör FIS, går på något av landets skidgymnasier eller eftergymnasiala alternativ.

Senaste info angående våra FIS-åkare hittar du på Facebookgruppen här ›› Facebook Saltis FISåkare

Anmäl dig till träningen här ›› till anmälan

FIS blir en egen träningsgrupp i klubben
2023-11-26 14:48

Från och med hösten 2023 är FISgruppen en egen träningsgrupp likt U14 eller U16. Praktiskt gör det väldigt liten skillnad. Men i och med detta har gruppen också rätt att anordna tävlingar eller andra event och får disponera intäkterna på det sättet gruppen önskar. Tyvärr är klubbens ekonomi bristfällig, vilket gör att klubben INTE betalar några startavgifter säsongen 2023/2024. Målsättningen är att FISgruppen denna säsong skall hitta ngn form av inkomstbringande aktivitet och framför allt säsongen 2024/2025 anordna en egen FIStävling på annan ort.

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade