Tre Kronors Hockeyskola

Obs! Säsongen 2023/24 renoveras ishallen i Falköping så vi har all vår verksamhet i Tidaholm tillsammans med Tidaholms HF. Vi kommer att träna tjejer och killar tillsammans.

Det är roligt att spela ishockey! Vi vill gärna att fler barn kommer för att prova på och har roligt på isen!

Oavsett om det är första gången på skridskor eller om du redan kommit igång är du välkommen att träna med oss! Alla tjejer och killar är välkomna.

Träningen fokuserar på att lära sig åka skridskor och spela ishockey under roliga och trygga former och alla är välkomna, oavsett kunskap!

Vi har utrustning ni får låna hem utan kostnad, kom i tid så hjälper vi er att prova ut alla skydd!
Det man behöver ha själv är, skridskor, hjälm och klubba.
Det finns ett begränsat antal hjälmar och klubbor som kan lånas på plats och lämnas tillbaka efter varje träning.

Hockeyskolan är för barn födda 2016-2018.

Nytt för denna säsongen är att skridskoskolan kommer att ha en egen träningstid. De kommer att träna innan hockeyskolan på lördagar.

Säsongstart
Hockeyskolan 23 september kl 10.00-11.00
Skridskoskolan 7 oktober kl 9.00-10.00

Träningstider hockeyskolan
Tisdagar 16.30-17.30 och lördagar 10.00-11.00

Träningstid skridskoskolan
Lördagar 9.00-10.00

VÄLKOMNA!

Tränare
Fredrik Kullman

Uppstart hockeyskolan
2023-09-24 20:30
35 barn deltog på hockeyskolans uppstart den 23/9.

Igår var det äntligen uppstart för hockeyskolan. 35 tjejer och killar, varav 17 från Falköping, körde skridskoteknik, puckteknik och smållagsspel blandat med lek. Alla barn var taggade och nöjda med säsongens första ispass. Fortsättningsvis kommer träningarna vara på tisdagar och lördagar. Se mer information under fliken "Hockeyskola".

Missade du anmälan? - Ingen fara. Det går fortfarande att anmäla sig! Anmälan hittar du på länken: http://www.trekronorhockeyskola.se/

Om du eller ditt/dina barn är nybörjare på att åka skridskor, är ni välkomna till skridskolan "Skoj på is" som har uppstart den 7 oktober. Mer information kommer, så håll utkik.

Matcher mot Tidaholm
2023-02-05 16:20

Idag har killarna och tjejerna i hockeyskolan spelat matcher mot Tidaholm hemma i Odenrinken. Det blev totalt 5 st matcher för varje lag.

Bra spelat alla barn!

Match i Tidaholm
2022-12-05 19:35

Igår var vi i Hockeyskolan på våra första matcher. Motståndet för dagen var Tidaholms HF. Under eftermiddagen blev det 5 matcher för våra killar och tjejer.

Samtliga lirare kämpade och spelade en mycket fin ishockey med mycket publik på läktaren.

Om du inte vill att ditt barn skall synas på hemsidan, hör av dig till ledarna eller ange det själv i SportAdmin så har vi koll på det!

Bilder från Hockeyskolan & Skridskokul
2022-03-03 16:42

I vintras togs det bilder på barnen på en träning, men de gömde sig i cyberrymden! Nu har vi bilderna här att njuta av iaf!

Spelade matcher
Kommande aktiviteter