Kalmar Hockey Club
Ishockey
J18

Välkommen till Kalmar HC juniorverksamhet

Visionen är tydlig i Kalmar HC- en egen femma i A-laget! Målet med Kalmar HC:s juniorverksamhet är att utbilda spelare till att nå spel på högre nivå.

Juniorverksamheten bedrivs i en prestationsmiljö med fokus på utveckling.

J18/J20 bedrivs i seperata träningsgrupper

• 4-6 ispass plus fys
  • extra ispass för målvakter
  • 1-2 matcher beroende på vilja och nivå
  • Fysiska tester genomförs kontinuerligt

Hemmaplanen blir en nybyggd arena för allsvensk nivå och ett nytt fräscht omklädningsrum för juniorerna. Lagom till skolstart höstterminen 2021 kommer även CIS Ishockeygymnasium slå upp portarna för nya lokaler som ligger i direkt anslutning till den nya ishockeyarenan. CIS Ishockeygymnasium i samverkan med Kalmar HC bedrivs med träningsanläggning och gym nära skolan, ett schema som möjliggör träning på skoltid och kompetenta tränare kan du kombinera det bästa av två världar. Våra tränare utbildar och förbereder spelarna fysiskt och mentalt för spel på hög nivå. Individuella samtal/utvecklingssamtal genomförs såväl med huvudledare som med mentala coacher på hockeygymnasiet.

Sportsliga mål för J18

Kalmar HC ska utveckla seniorspelare. På resan dit ska ungdomen få en kvalitativ utbildning inom hockeyn där det sportsliga målet för J18 är att ta plats i division 1 samt etablera sig på den nivån.

CIS Ishockeygymnasium i samverkan med Kalmar HC

Alla inriktningar på CIS Idrottsgymnasium bygger på ett nära samarbete mellan skola och förening. Med träningsanläggning och gym nära skolan, ett schema som möjliggör träning på skoltid och kompetenta tränare kan du kombinera det bästa av två världar.

CIS Ishockeygymnasium – Calmare Internationella Skola

Vill du bli en del av Kalmar HC junior till säsongen 2024/2025?
2021-09-27 13:36

Vill du bli en del av Kalmar HC junior till säsongen 2024/2025? Se hit!

Vi öppnar nu upp möjligheten för spelare födda 2008 att anmäla sitt intresse för spel i Kalmar Hockey Club till säsongen 2024-2025. Genom att följa nedan länk så kommer du till ett frågeformulär som är din första kontakt med oss i Kalmar Hockey Club. Svara på några enkla frågor om dig så kommer vi i föreningen att ta kontakt med dig och starta upp en dialog och ett forum där det finns möjlighet att ställa frågor och få information om CIS (www.cis.se) och Kalmar Hockey Club.

OBS. Ansökningstiden har gått ut för säsongen 2024/2025

Länk till formuläret:

Try-out:

Under hösten/vintern har vi en try-out dag som är lagd den 12:e december i Kalmar där vi gör en rundvandring på skolans lokaler och ser ishallarna i Kalmar sportcenter. Sedan går vi ner till Wellness Studio och genomför lite tester och mätningar. Äter mat på skolan för att avsluta dagen med ett ispass!

Ishockey på skoltid:

Vid 2 tillfällen i veckan kommer du som elev på CIS gymnasium har träningstid på is tillsammans med föreningens ledare. I samband med varje ispass så kommer det också att genomföras ett fyspass som är anpassat till individen. Fysträningen kommer bedrivas utomhus, i föreningens lokaler och på Wellness Studio i centrala Kalmar (www.wellnesstudio.se). Varje elev på CIS idrottsgymnasium erhåller ett gymkort på Wellness studio.

Lokaler CIS Gymnasium:

Till läsåret 2021-2022 så slog skolan upp dörrarna till nya lokaler som ligger 200 meter från Kalmar Sportcenter. En nyrenoverad skola med fräscha klassrum och studieplatser. Skolan ligger gångavstånd till Kalmar centrum och i närhet till matbutiker och bussförbindelser.

Träningsmängd:

Som junior i Kalmar Hockey så har du 4 stycken träningstider på is varje vecka på kvällstid, till varje träningspass så är det ett fyspass. Det innebär att en normal träningsvecka ger elever på CIS 6 stycken träningstillfällen på is med tillhörande fyspass. I våra juniorserier spelar vi 1-2 matcher varje vecka. Kalmar Hockey Club J18 spelar idag i Div2 och Kalmar Hockey J20 spelar i Div1. Föreningens mål är försöka avancera i seriesystemet i främst J18 för att i sin tur höja nivån även på J20 nivå.

Frågor? Tveka inte att ta kontakt med oss så svara vi på alla era frågor!

Magnus Säfström

magnus.safstrom@kalmarhockey.com