Helsingborgs AIS
"HAIS"

Ny ordförande i HAIS stödförening!

På onsdagen hade stödföreningen möte i HAIS klubbstuga på Olympiafältet. På dagens agenda stod stödföreningens framtid och sammansättning. Mötet säkrade stödföreningens framtid genom att välja Bengt-Olle Berg till ny ordförande efter Thomas Holmén. Vidare valdes Kjell Hansson till kassör, Kicki Skjöld till sekreterar och Bo Johansson blev vice ordförande. Per "HD" Ohlsson blev vice sekreterare och Kent Svensson valdes till revisor. Mötet beslutade att verksamheten i stödförening skulle inkludera minst två möten om året där ett möte ska vara årsmötet. Dessa möten ska hållas i HAIS klubbstuga på Olympiafältet. En modern attraktion har blivit en klassisk sundstura där uppslutningen varit som i fornstora dagar för stödföreningens möten. Många "gamla haisare" har hittat tillbaka och även bjudit in personer som på något sätt har anknytning till fotboll, mött HAIS som motståndare eller helt enkelt känner någon haisare. Därför bestämdes att stödföreningen ska arrangera en vår och en höst tura om året. Årets första tura är bokad till fredagen den 29 april kl 19.00 och inbjudan mailas ut inom kort.

Andra frågor som diskuterade på mötet var Thomas Holméns minnesfond, HAIS 100 års-firande och arrangemang kring moderföreningens hemmamatcher för representationslaget. Stödföreningens nästa möte hålls onsdagen den 7 september klockan 18.00 i klubbstugan på Olympiafältet. Dessutom preliminärbestämdes nästa tura till fredagen den 14 oktober.

Slutligen fastställdes medlemsavgifter till stödföreningen till 100 kr per år vilket kan swishas till Kjell Hansson på 0727-181899.

De som slutit upp på dagens möte var Bengt-Olle Berg, Bo Johansson, Kent Svensson, Jan Hutor, Mats Hansson, Kicki Skjöld, Sven Andersson, Per Ohlsson och Mats Andersson.

Pennan på mötet hölls av

Mats Andersson

Möte med stödföreningen!

Onsdagen den 30:e mars kl 18.00 träffas stödföreningens medlemmar i HAIS klubbstuga på Olympiafältet.

Syftet med mötet är att planera för hur stödförening ska verka framöver. Vi är många som följt med på turorna anordnade av Thomas Holmén och med glädje träffat gamla och nya fotbollsvänner. Inte lika många har kommit på stödföreningens möte utanför båtarna och det är väl ok det också.

Men, nu måste tillräckligt många tycka att turorna är så viktiga så att man också väljer att driva själva stödföreningen. Inget jättearbete men det ska göras. Första steget är att komma till mötet den 30:e och visa att det kan vara värt lite jobb för kamratskapen i HAIS. Ingen kan göra allt men många kan göra lite.

Bengt-Olle berg har kallat och han stödjer denna text fullt ut.

Mats Andersson

Ordförande i HAIS och medlem i HAIS stödförening

Äntligen tura igen

Fredagen den 12 november var det äntligen tid igen för en traditionell tura med HAIS stödförening. Som vanligt var det stödföreningens ordförande Thomas Holmén som bjudit in och som höll i taktpinnen. Denna gång var det 15 "grånade HAISare" som anmält sig. På menyn stod klassisk auromeny, anka och toast skagen som sköjdes ned med julöl, vin och vatten. Thomas lovade att det inte skulle dröja lika länge innan han kallar till nästa tura till våren. Medverkande denna gång var följande: Thomas Holmén, Kjell Hamsås, Lars "Pizza" Persson, Kjell "Gäddan" Hansson, Bengt-Olle Berg, Kent Gren, Bosse Steen, Rodney Weberg, Lars Lindberg, Dan Svensson, Kent "Gulan" Svensson, Jan Hutor, Mats Hansson, Jöran "Jojje" Björk och Mats Andersson

Information om stödföreningens årsmöte!

Hej HAISARE!

Välkommen till HAIS Stödförenings årsmöte ONSDAGEN 28 APRIL KLOCKAN 18.30 UTOMHUS VID HAIS KLUBBSTUGA PÅ OLYMPIAFÄLTET (skulle det regna får vi göra ett snabbt beslut på plats men klä dig varmt). Inbjudningar till mötet har skickats via mail till alla registrerade medlemmar i stödföreningen adresserna kan med tidens gång bli inaktuella samtidigt som en del fattas. Är du medlem eller vill du bli medlem så kontakta Thomas Holmén för mer information kring medlemskapet. Känner du till ytterligare någon som vill vara med i detta fina sällskap så ta med henne (HAIS har ju haft ett fint damlag)/honom. Inbjudan kommer också att finnas i HD på Sportens dagbok.

För att göra mötet så coronasäkert som möjligt blir det tyvärr  ingen servering.

I pandemins spår redan 2020 blev vår verksamhet i stort sett inställd och det återstår att se vad vi kan hitta på 2021.

Inför årsmötet 28/4 vill vi gärna att ni meddelar närvaro till thomasholmen@outlook.com så att vi kan ta fram stolar till alla. Du får också gärna meddela att du inte kommer så får vi ett kvitto på att adressen har varit rätt.

Dagordning för årsmötet delas ut på plats.

Än en gång välkommen hälsar

Kjell Hansson (kassör), Kent Svensson (revisor) och Thomas Holmén (ordförande och sekreterare)

HAIS Stödförening

Det var i september 1973 ett antal "gamla HAISare" samlades för att sondera möjligheten att bilda en kamratförening med uppgift att bl.a. knyta gamla HAISare till föreningen. Stort intresse förelåg och vid ett sammanträde den 15 oktober 1975 bildades HAIS STÖDFÖRENING. Under alla dessa år har veteranerna träffats kvartalsvis och över en bit mat haft det väldigt trevligt tillsammans. En mindre medlemsavgift och en kostnad för maten har bidragit till att stödföreningen vid varje årsmöte kunnat skänka en bra slant till moderföreningen. En stark bidragande orsak till att stödföreningen finns är alla de eldsjälar som har funnit med genom åren. Bl.a. Lennart Brandin som satt som ordförande från starten 1975 till hans bortgång för några år sedan. Nämnde Brandin utförde ett ovärderligt arbete under uppstartsåren och verkade på ett eminent sätt för att få kamratbanden att svetsas samman än hårdare bland medlemmarna. En kamratanda som lever kvar än idag med många härliga medlemmar. Några av medlemmarna ser ni i bild ovan då stödföreningen turade mellan Helsingborg och Helsingör.

Kontaktperson:

Ordförande Thomas Holmén, 042-14 14 88 eller e-post thomasholmen@outlook.com