Covid-19 (Corona) Information
Vi inom Obbola IK har beslutat att följande kommer att gälla under de matcher som spelas i Obbola IK:s regi under hösten 2020. Ingen publik kommer att släppas in i vår hall. Beslutet gäller tills vidare. Hemmalaget kommer i samband med match att ha minst en matchvärd med ansvar att sköta in och utsläpp ur den låsta hallen. Det kommer inte finnas någon fikaservering.

INGEN PUBLIK ÄR TILLÅTEN UNDER MATCH!

Gästande lag
  • Max 20 spelare och 5 ledare per lag
  • Endast ordinarie ledare i laget följer laget till omklädningsrum och in i hallen.
  • Omklädningsrum används så lite som möjligt av gästande lag. Duscha helst hemma.
  • Tvätta händerna.
  • Stanna hemma även om du har milda symptom.
  • Ingen handskakning efter match.
Undantag från vår publikpolicy: För ungdomslag (spelare under 18 år) som besöker Olasjöhallen så kommer maximalt 5 chaufförer att tillåtas vistas i hallen i samband med matchen, så länge man håller till på läktaren och håller sedvanligt avstånd samt att chaufförerna fyller i närvarolistan som finns hos matchvärden. Åker man buss så finns således också bara en chaufför. Chaufförer kommer inte släppas in i hallen förrän matchen har spelats färdigt. Detta för att undvika att för många vistas i hallen samtidigt.

Hemmalag
  • Max 20 spelare och 5 ledare per lag
  • Specifik information ska skickas till samtliga gästande ledare flera dagar innan match.
  • Hemmalaget SKA i samband med match ha minst en matchvärd med ansvar att sköta in- och utsläpp ur den låsta hallen.
  • Omklädningsrum som använts ska städas efter varje match.
  • Handsprit ska finnas tillgängligt i entré och i hallen.
  • Ingen fikaservering är tillåten.
  • Hemmalaget får, förutom ordinarie ledare, ha max 5 st funktionärer i hallen.
    - Matchvärden som tar närvaro på chaufförer och övriga som kommer in i hallen.
    - Sekretariat

Övrigt
Vi ber er att respektera dessa regler som vi tvingats besluta om för att följa rekommendationerna kring Covid-19 och minskad smittspridning runt idrotten. Lag som inte kan förhålla sig till våra regler kommer att rapporteras till respektive förening samt till Västerbottens Innebandyförbund.

Symtom på covid-19
Du kan ha ett eller flera av följande symtom
  • hosta
  • feber
  • andningsbesvär
  • snuva
  • nästäppa
  • halsont
  • huvudvärk
  • illamående
  • värk i muskler och leder
  • magont och diarré
  • förlorat lukt- och/eller smaksinne
Övriga undantag för besökare
Representanter för Västerbottens innebandyförbund samt Västerbottens RDK ska släppas in i hallen. Detsamma gäller för person som agerar stödperson för ungdomsdomaren i matchen.

OBS! Alla som besöker hallen SKA lämna in närvaro uppgifter till matchvärden.

Övrig information

Tack på förhand!
Innebandysektionen, Obbola IK

OIKs sponsorer