Foc Farsta IF
Utbildat ishockeyspelare sedan 1977

Om oss

FOC Farsta Ishockeyförening är en barn- och ungdomsförening med ca 450 medlemmar från knatte till veteran som håller till i Farsta och Farsta Ishall.

Själen och ambitionen

Vi är: Farsta hockey är föreningen som välkomnar alla i Farsta med omnejd att utöva sin idrott och bygga ett livslångt intresse för hockey.

Vi vill: Farsta Hockey är Stockholms bästa förening där vi genom att ständigt utmana oss själva och omvärlden tar spelet till nya nivåer och sopar banan med motståndet (oavsett vilket) – alltid med ett äkta leende!

Våra spelare har de bästa förutsättningarna för att utöva sin idrott på högsta tänkbara nivå.

Vi kännetecknas av

Smartare – vi värderar erfarenhet, men vågar göra det oväntade och lär oss snabbt
Bättre – vi tävlar mot oss själva och vinner tillsammans

Roligare – vi skapar historia och stories tillsammans

Vår Ishockey:     innovation, excellens, underhållning
Våra Spelare:     bättre hockeyspelare, bättre människor
Våra Ledare:     drivna och inspirerande med skäret i fokus och hjärtat på rätta stället
Vår Tillväxt:     snabb och hållbar. Fler spelare, ledare, medlemmar, supporters, partners och     långsiktigt stabil ekonomi
Vårt Engagemang:   vi har roligast av alla – tillsammans!

Historia - FOC Farsta/Farsta IP

FOC Farsta är en sammanslagning av Farsta AIK och IF Cobran. Sammanslagningen skedde den 1 september 1977. FOC Farsta har varit en av de största föreningarna i stadsdelen Farsta med omnejd redan från sammanslagningen. Farsta IP har sedan starten varit centrum i verksamheten. -89 byggde FOC Farsta ett tak över den konstfrusna isrinken. Klubben har bedrivit idrotterna Fotboll, Ishockey och Bowling sedan starten. Även idrotter som Bandy och Handboll har varit en del av föreningen.

Under våren 2019 så delades klubben upp i tre olika föreningar med namnen FOC Farsta Fotbollsförening, FOC Farsta Ishockeyförening samt Farsta Bowlingklubb.

Stadgar och Policys

Partners