Ängelholms Brottarklubb

Välkomna till Ängelholms Brottarklubb!

Ängelholms BK

I klubben har vi träning för barn och ungdomar. Detta innebär att vi för närvarande bedriver träning i tre grupper - en grupp för 4-6 åringar, kullerbyttan, en för nybörjare från ca. 7 år och en för de som hållit på lite längre, fortsättningsgruppen. Stora gruppen startar upp igen på en provperiod.

Klubbens verksamhet finansieras huvudsakligen med medlemsavgifter, aktivitetsstöd, tävlingar och genom sponsorer. De två tävlingar klubben arrangerar under våren ger också ett bra tillskott.

På våra två tävlingsarrangemang är det obligatoriskt hjälpa till i kiosken eller med andra sysslor under några timmar. Ett schema kommer ut i god tid där man kan välja tid för sitt arbetspass.

Vår filosofi är att medlemmarna betalar en medlemsavgift som ”täcker allt”. När det blir dags att prova på att tävla lånar klubben ut trikåer och står för anmälningsavgiften. Numera kan man även köpa sitt ställ till en låg kostnad

Medan barnen tränar bjuder vi på kaffe. Ofta finns någon ur styrelsen på plats under träningspassen om ni har frågor eller synpunkter som rör verksamheten. Vi ser gärna att ni engagerar er i verksamheten på olika sätt, engagerade föräldrar stärker klubbkänslan.

Praktisk information

På träningen ska man ha träningskläder och gymnastikskor. För att inte skada andra eller sig själv ska naglarna vara kortklippta och smycken, klockor och liknande vara avtagna. Kom i god tid till träningen. Vi ser gärna att föräldrar är i köket under träningen, tränaren löser det mesta bäst på egen hand.

Prova träning 3 gånger för nya brottare gäller innan man betalar in medlemsavgiften. Därefter, ska medlemsavgiften, som mailas ut betalas in via avin inom 10 dagar.

Medlemsavgift:

Kullerbyttan medlemsavgift 400 kr träningsavgift 100 kr
Nybörjargruppen medlemsavgift 400 kr träningsavgift 300 kr
Fortsättningsgruppen medlemsavgift 400 kr träningsavgift 500 kr

Söndags fysträning medlemsavgift 400 kr träningsavgift 200 kr
Avgiften betalas till Ängelholms BK bankgiro 5941-6180. Swish nr. 123 570 03 80 Men ni måste fylla i anmälningsformuläret  BLÅ knappen ANMÄLAN ..

Alla ska anmäla sig på hemsidan från första träningstillfället. Uppgifterna behövs bl.a för försäkringen, aktivitetsbidragen och vid anmälan till tävlingar.

I största möjliga utsträckning lämnar information via e-post samt via klubbens hemsida www.angelholmsbrottarklubb.se Vi har även en sluten Facebookgrupp som vi uppmanar alla att gå med i, (sök på Ängelholms brottarklubb på Facebook så lägger vi till er.)

Det är var och ens eget ansvar att hålla sig uppdaterad om vad som är på gång. Givetvis kommer vi genom tränarna att påminna om vad som är på gång, men ta ändå för vana att kolla enligt ovan.

Klubben har en försäkring som bland annat omfattar ersättning vid olycksfallsskada, såsom tandskadekostnader, akutersättning och ersättning för skadade idrottskläder och glasögon. Vid skada kontakta styrelsen för att få skadeanmälan och försäkringsvillkoren.

Ängelholms brottarklubb – Vision

Visionen är att vara en brottarklubb som genom träning och tävling i brottningssporten främjar fysisk och psykisk utveckling. Som aktiv brottare i klubben ska man kunna bli framgångsrik inom sporten.

Värdegrund

Klubben genomsyras av gemenskap och sportsmannaanda
Genom aktiva medlemmar skapas känsla av tillhörighet och god laganda
Vuxna och barn/ungdomar visar respekt för varandra och för klubbens verksamhet

Alla är en god förebild och vi reagerar och agerar om någon inte behandlas utifrån gott omdöme.

Våra sponsorer