Beställ din bingolott här!
Tanums Idrottsförening
En aktiv del av samhället

OM KLUBBEN
Tanums Idrottsförening erbjuder ett brett utbud av sporter och aktiviteter.
Fotboll, friidrott, skidor, Taekwondo, Bamsegympa är några exempel.
På tisdagar samlas ett gäng och går en promenad följt av fika i klubbrummet. Varannan vecka hämtar de även boende på äldreboendet Hedegården som följer med ut i friska luften.

Vi vet att olika sorters träning ofta ger bra resultat i det hela och som medlem är du välkommen att utnyttja allt vi erbjuder.
Vi vill även ge en meningsfull fritid, struktur och gemenskap till alla i vårt samhälle.
I nuläget har vi över 30 tränare som gör ett fantastiskt jobb, allt på sin fritid och i genomsnitt jobbar var och en av dem ideellt runt 300 timmar om året!
Vill du bli ledare kan vi erbjuda kurser via olika förbund.

I över 50 år (!) har vi bedrivit bingo i Bygdegården och har även drive-in bingo 8 veckor på sommaren.
Även här sköts allt ideellt med allt från uppsättning av bord, försäljning av lotter till själva dragningarna i sig.

I en så stor förening är det självklart att det blir stora kostnader och allt täcks inte av kommunala och statliga bidrag.
Därför säljer vi Bingolotter varje vecka och kuvert vid högtider.
Vi säljer även Sportlotten som, förutom chans till vinst, även ger rabatter på köp i både lokala och rikstäckande butiker.
Ett flertal gånger per år har vi säljomgångar med Kakservice, Ravelli, Delikatesskungen m.fl.

Varje år anordnas även olika tävlingar och cuper.