Klädshop 2022

Klädshopen - Instruktioner

Här hittas länk till OBBOLA IK´S webbshop för klubbkläder från Bioracer de 2-3 ggr beställningar görs under året.

När shopen inte är öppen kanske det finns något plagg i lagret som passar.

MYBIORACER: För att logga in och skapa ett eget konto på Mybioracer, klicka på följande länk:
Läs manual för inlogg i PDF filen, där finner du mer detaljerad info hur du registrerar ett konto. Hittas i mappen för kläddokument

Läs även mer praktisk information från Bioracer här nedan.

SHOPPEN KOMMER DENNA GÅNG VARA ÖPPEN TILL 31:e mars kl. 23:59 – 2022

I webbshopen kan du se vilka produkter du kan beställa under fliken ”Kategorier”.
Nyheter för i år är designförändringar kring sponsorlogos samt att vår endurolinje utökas med en tröja till shortsen. Kläderna du ser under Kategorier har inte klubbens design, men bilder och animationer på OIK-design kan du däremot se under fliken ”Design”.

Shopen öppen till 31/3
Shopen öppen till och med 17 mars, kl. 23:59. Kläderna levereras till klubben ca sex-sju veckor därefter, dvs. i början av maj.

Kollektioner
Professional – Fokus på träning och tävling
Valet av material till denna kollektion fokuserar på ventilation, elasticitet och muskelsupport. Kläderna är tillverkade för en upprätt position på cykeln.

Race Proven – Fokus på tävling:
Kollektionen har en atletisk skuren passform med fokus på aerodynamik. Valet av material fokuserar på lättvikt, fart och effektivitet. Dessa kläder är tillverkade för optimal prestation i en aerodynamisk tävlingsposition på cykeln.

INFORMATION KRING NYA KOLLEKTIONEN ICON

Icon är vår nya kollektionen som är en hopslagning av gamla Prof och Race Proven kollektionerna. En blandning det bästa från bägge dessa två kollektioner och en hel del uppdateringar.
Storleksmässigt är överdelarna på Icon likvärdiga med överdelarna på Prof och underdelarna Icon likvärdiga med Race Proven underdelarna. På varje produkt i shopen finns en storleksguide kopplad för att enkelt få en överblick över storlekarna.
STORLEKAR

Storlekar
Till 2021 har Bioracer utvecklat ett nytt storlekssystem för alla juniorartiklar så de är mer rättvisa mot ordinarie barnstorlekar.

- Använder du storleksguiden så får du en indikation på din storlek. Bioracer reserverar sig mot att du inte kommer att få en optimal passform efter dina önskemål.
Vid funderingar kontakta oss på info@bioracer.se
Översättning storlekar:
Vuxenstorlekar 0=XXS / 1=XS / 2=S / 3=M / 4=L / 5=XL / 6=XXL / 7=3XL / 8=4XL / 9=5XL / 10=6XL
Juniorstorlekar K1=116 / K2=128 / K3=140 / K4=152 / K5=164 / K6=176
Vid eventuella oklarheter, tveka inte att kontakta oss på tel. 0223-23230 eller via e-post till: info@bioracer.se

Översättningstabell
0=XXS / 1=XS / 2=S / 3=M / 4=L / 5=XL / 6=XXL / 7=3XL / 8=4XL / 9=5XL / 10=6XL

Information från Bioracer

LEVERANSINFORMATION

Klubben har valt en samlad leverans. Kläderna kommer att levereras förpackade i påsar märkta med beställarens namn cirka 6-7 veckor efter att shoppen har stängt. Klubben kommer att informera dig om var och när du kan hämta dina kläder.

ÄNDRING AV BESTÄLLNING
Önskar du ändra storlek eller produkter, måste befintlig beställning raderas och en ny beställning måste göras. Vill du ändra din beställning så kan det göras så länge shoppen är öppen. Efter att shoppen stängt kan du inte ändra en beställning. OBS! All ändring måste ske via e-post till: info@bioracer.se

BEKRÄFTELSE
En bekräftelse på din beställning skickas till den e-postadress du angav i samband med beställningen. Kontrollera att den inte hamnar i din skräppost. Om du av någon anledning inte får en bekräftelse, kontakta oss då via e-post till: info@bioracer.se