Helsingborgs AIS

Matchstart:lör 24 februari, 11:45
Plats:Häljarps IP
Serie:Träningsmatcher 2018
Referat: Häljarps IF - HAIS (Träningsmatch)
2018-03-25 15:33
Lördagen den 24 februari var det dags för årets andra träningsmatch. Matchen spelades mot Häljarps IF i Häljarp. Eftersom matchen spelades i sportlovsveckan saknade HAIS en del spelare men det var ändå 12 förväntansfulla spelare som i det fina soliga vintervädret intog Häljarp IP.

Matchen började trevande där bägge lagen kände på varandra, efter ca 10 minuter började HAIS ta över spelmässigt och efter 14 minuters spel tog HAIS ledningen med 1-0 efter att HAIS hade pressat Häljarp högt uppe på deras planhalva och vunnit tillbaka bollen ett flertal gånger. Bollen hamnade tillslut hos Nils Ingvarsson som resolut placerade bollen lågt invid målvaktens högra stolpe. HAIS fortsatte att spela bra i första halvlek och en bra hörnvariant borde gett HAIS ytterligare ett mål. Häljarp skapade bara en ordentlig målchans i första halvlek där HAIS lyckades slå undan bollen innan den passerade mållinjen. Första halvlek slutade med 1-0 till HAIS.

I andra halvlek kom Häljarp ut som ett nytt lag och var mycket aggressivare. HAIS fick inte lika lång tid på sig att behandla bollen, vilket gjorde att andra halvlek blev en orgie i felpass. Tyvärr blev HAIS stillastående och en kvart in i andra halvlek trodde Häljarp att dom hade kvitterat men linjemannen vinkade för offside. HAIS gjorde en del byten för att försöka blåsa lite liv i spelet igen men det märktes att det var en del spelare som saknades. Men HAIS skulle ändå göra 2-0 och det kom när det var ca 10 minuter kvar av matchen, målet var mycket likt 1-0 målet ifrån första halvlek. Denna gång var det Henrik Östling som placerade bollen vid samma stolpe som Nils hade gjort. Resten av matchen var det bara för HAIS att spela av tiden. Således slutade årets andra träningsmatch med en vinst med 2-0.

Våra Sponsorer