Helsingborgs AIS
Ungdomsavdelning

En rolig och solig dag på Olympiafältet med HAIS P8:or
2022-05-08 19:03

Idag mötte HAIS unga garde i P8 laget Fortuna FF. Här är spelarna födda 2014 eller senare och i dagens HAIS fanns blott sex-årige Harley Ekberg. Och Harley är en kille som har koll på bollen. Ska bli spännande att följa hans utveckling. Dagens match var spännande med böljande spel fram och tillbaka. Ömsom HAIS och ömsom Fortuna. Lagen följdes åt även i målproduktionen med ett måls plus för HAIS vid matchens slut. Fina mål av Marcus M Karlsson, Jax Svärd och Danilo Radivojevic. Övriga spelare idag var Oscar Lagerberg, Taym Qasem, Noel Andersson och Anes Cizmic. Målet vaktades av Peps Hoff som briljerade med flera fina räddningar. Laget leddes av Jim Bergman och Marinko Radivojevic. Eminent domare var Kristian Gynther som var helt felfri matchen igenom.

Våra Sponsorer