Nu är anmälan öppen för innebandycupen HICUP. Klicka här!
Hovmantorp GoIF
Herr Div 5

Hovmantorp GoIF
IFK Borgholm
Hovmantorp GoIF4 - 1IFK Borgholm

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:lör 07 maj, 13:00
Plats:Hovmantorps IP, Hovmantorp
Tävling:
Matchnummer: 141202019
Samling:12:00
Seger mot Borgholm
2022-05-08 13:54

Efter en trevande inledning på matchen första 15 minuterna där Borgholm har rätt mycket boll och skapar matchens första chans med en lobb som går precis över så kommer Hovet in i matchen och gör 1-0 genom Fredrik Eliasson.

Bara minuter senare är man nära 2-0 men 2-0 kommer när Emil Glans når högst på en hörna och 2-0 står sig i paus.

Andra halvlek utökar Aldin Zunic till 3-0 efter ett fint anfall innan Kasper Johansson slår in en frisparksretur. Borgholm reducerar till slutresultatet 4-1 på straff med 10 minuter kvar.